Застосування мастил Loctite (Локтайт) для гальмівної системи автомобіля
Ні для кого не секрет, що супорт дискового гальма сучасного автомобіля — досить складний і відповідальний вузол, виготовлений з високотехнологічних матеріалів, від якого залежить безпека руху і в результаті людські життя.
Дискові гальма працюють у важких умовах високих температур. Температура в парі тертя диск — колодка може досягати 500-600 °С, а на поверхні інших деталей супорта за рахунок відведення тепла і його розсіювання — до 150°С і вище.
Мастила, що застосовуються для супортів, повинні відповідати ряду вимог:
1) мастило повинна бути високотемпературної, з робочою температурою до +180 °С і вище;
2) бажано, щоб мастило не мала температури краплепадіння, тобто не плавилася і не витікала з вузла при високих температурах;
3) мастило повинна бути не розчинної у воді і гальмівної рідини, тобто водостійкою і хімічно стійкою;
4) мастило повинна бути сумісна з пластиковими деталями та еластомірними ущільнювальними прокладками супорта.
Спеціальні мастильні матеріали супорта дискового гальма щодо застосування можна розділити на групи:
I група. Високотемпературні протизадирні пасти (Anti-Seize). Застосовуються на скобах, зворотних металевих поверхнях гальмівних колодок і противоскрипных пластинах.
II група. Мастила для інших деталей супорта. А саме кромок поршнів, гвинтів, штифтів, втулок і еластомерних сальников. В інструкціях по експлуатації автомобілів часто позначається як Rubber Grease. Відразу відзначимо, що звичайні силіконові мастила для гуми і пластмаси НЕ ЗАСТОСОВНІ для цих деталей за вказаними вище причин!
У свою чергу, I група класифікується за складом добавок (наповнювачів):
• комплексні, з добавками порошків міді, алюмінію, графіту - **Loctite 8060/8150/8151 **– мастило з алюмінієвим наповнювачем з додаванням графіту і міді.
• мідні, з порошками міді і графіту - **Loctite 8007/8008/8065**;
• з наповнювачем з дисульфід молібдену - Loctite 8012/8154/8191;
• з неметалевими наповнювачами (силікат магнію, кераміка) - **Loctite 8009, 8013. **
Протизадирні пасти (Anti-Seize компаунди) являють собою високотемпературні (до +1400с) мастильні композиції на мінеральних, частково синтетичних або синтетичних масла-основи, зазвичай з синтетичними загусниками, гомогенізовані субмікронними частинками твердих мастильних матеріалів та/або частками деяких металів — до 25-30% масової частки. При надвисоких температурах мастилом працюють саме ці мікропорошки.
Дані протизадирні пасти - досить цікавий клас спеціальних мастильних матеріалів. В автомобілі вони застосовуються не тільки в супорті дискового гальма, але і в багатьох інших вузлах.
II група представлена наступним матеріалом:
• **Loctite Teroson Plastilube** — змазка на мінеральному маслі, загусник бентоніт (глина). Колір коричневий. Температура краплепадіння відсутня. Інтервал робочих температур від -45°С до +180°С. Стійкий до видавлювання, не окислюється, захищає від корозії.
Технічні фахівці для змащування гальм найчастіше рекомендують використовувати наступні види матеріалів:
1. Всі нерухомі з'єднання, посадкові місця гальмівних барабанів або дисків, болти і шпильки, тильні сторони колодок обробити мідної антипригарній мастилом. Вона змаже і захищає деталі від корозії і не дасть металевим деталям прикипіти один до одного, що полегшить подальшу розбирання. Мастило не буде текти при нагріванні диска і немає небезпеки замаслить колодки.
2. Для всіх рухомих деталей, втулок і направляючих супорта використовувати містить молібден (MoS2) пасту (натерти найтоншим шаром) або суху швидковисихаючу аерозольну мастило. Вона формує суху незмивну молібденову плівку.
- HYDROSCAND тепер р. Луцьк
- HYDROSCAND тепер р. Херсон